Edukacja stanie się bardziej spersonalizowana

Get Inspired Fest, zorganizowany po raz pierwszy w ramach Forum Ekonomicznego Młodych Liderów w Nowy Sączu, zgromadził ponad 80 startupowych zespołów z 20 państw, celem rozwoju środowiska startupów w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Na tej pierwszej konferencji Ukrainę reprezentował zespół edukacyjnej platformy online - Preply.com.

Edukacja będzie coraz bardziej spersonalizowana, i to właśnie na tym skupia się ta platforma. Warto zwrócić uwagę na fakt, że indywidualna nauka staje się bardziej przystępna, zwłaszcza dzięki narzędziom takim jak Courser. Nie ma również wątpliwość, iż edukacja stopniowo przenosi się do sfery online.

Preply jest sposobem na pozyskanie nowej, osobistej wiedzy od specjalistów. Platforma oferuje usługi około 13 000 nauczycieli (podwójny wzrost w zestawieniu z początkiem 2015 roku) ponad 20 języków obcych, w tym nie tylko angielskiego, francuskiego, czy niemieckiego, ale także rosyjskiego, polskiego, japońskiego, arabskiego, czy też chińskiego. Dodatkowo Preply oferuje zajęcia począwszy od przedmiotów szkolnych, a skończywszy na rozmaitych hobby. Zajęcia te, jak również lekcje języków, są zróżnicowane cenowo, mieszcząc się w przedziale od 2$ do 30$.

Platforma Preply.com została założona w 2012 roku. Z początku, Preply było rynkiem korepetycji w Stanach Zjednoczonych, jednak później podjęto decyzję o zmianie targetu na szybko rosnące rynki wschodniej i centralnej Europy. Zmiana ta znacząco pomogła zweryfikować potencjał rynkowy oraz zbudować konkurencyjny produkt. Ponadto, dzięki tej decyzji, firma zaczęła rozwijać się zarówno szybciej, jak i niższym kosztem.

Światowy rynek korepetycji rozwija się bardzo dynamicznie, jednak nadal nie ma na nim dominującego gracza. Preply chce wykorzystać tę szansę i szybko wejść na zagraniczne rynki. Na chwilę obecną, platforma jest już obecna na Ukrainie, Białorusi, a także w Rosji i Kazachstanie. Polska jest kolejnym kluczowym dla firmy krokiem, na drodze do europejskich i światowych rynków takich jak niemiecki, austriacki czy brazylijski.

Podczas gdy Country Manager Julia Boyun oraz Project Manager Anastasia Vakhovska uczestniczyły w Get Inspired Fest, założyciele firmy wypełniali specjalne zadanie w Berlinie - podsumowanie udziału w Techstars, znanego na całym świecie berlińskiego inkubatora przedsiębiorczości. Finalnie, firmie udało się tam zgromadzić całkiem przyzwoitą sumę 120 000$ w inwestycjach.

Zespół Preply składa się obecnie z 14 osób pracujących głównie w działach marketingu i development. Przypływ gotówki z Techstars zostanie przeznaczony głównie na inwestycje w marketing oraz reklamę, które mają na celu wspomóc ekspansję w Europie, a także wzmocnić pozycję oraz widoczność firmy na obecnych rynkach, gdzie także nie brakuje konkurentów, takich jak Repetitor.info (Rosja, Ukraina, Kazachstan, Białoruś) czy E-korepetycje.net (Polska).


Jasnym jest, iż Preply czeka nadal jeszcze wiele do zrobienia, a droga prowadząca do zdobycia europejskich i światowych rynków z pewnością będzie długa. Jednocześnie, założyciele firmy wraz z resztą zespołu, przekonani są o prawidłowym kierunku w rozwoju firmy, mając z tyłu głowy wyraźny cel - stać się wiodącą siłą na światowym rynku korepetycji.